Meer aandacht leidt tot meer vraag: Doe je mee?!

Het aantal werkgevers dat inclusief wil ondernemen stijgt! Fantastisch nieuws. Ook het aantal werkgevers dat in meerdere regio’s in het land vestigingen heeft, maakt steeds vaker de stap naar een inclusieve werkvloer waar diversiteit een verrijking is en er toe doet.

Groeiende interesse

Recentelijk zijn er extra publicaties verschenen over het belang van de business case van werkgevers en maatschappelijke betrokkenheid. Zowel de Rabobank als Divosa hebben hier waardevolle inzichten over gedeeld.

Met deze groeiende interesse ontvangen we ook meer vragen over wat we kunnen doen als Landelijk Werkgeversservicepunt (LWSP) Gemeenten.

Vandaar nog een keer aandacht voor wat we doen: Onze dienstverlening

Een van de kernpunten die telkens terugkomt, is de vraag naar wat een arrangement precies inhoudt. Dat staat hier nog eens beschreven: Wat is een arrangement van het Landelijk WSP Gemeenten? en biedt diverse voordelen.

Met een arrangement bieden we één ingang voor de werkgever tot een arbeidsmarktregio, een vast contactpersoon. We zorgen ervoor dat zowel aan gemeente- als aan UWV-zijde iemand beschikbaar is waarmee je regionaal kunt schakelen. Daarnaast zorgen we ervoor dat met een arrangement een set van uitvoeringsafspraken op tafel ligt, als een soort handleiding voor de uitvoering. Natuurlijk staan we paraat om bij te springen als het niet lukt of wanneer je tegen obstakels aanloopt. Want laten we eerlijk zijn, inclusief ondernemen blijft mensenwerk.

Laten we samen bouwen aan een toekomst waarin diversiteit niet alleen wordt omarmd, maar ook gevierd wordt op elke werkvloer, in elke regio.