Whitepaper 'Inclusief personeelsbeleid, zo doe je dat!'

Welke stappen moet je als werkgever zetten richting het maken of verbeteren van een inclusief personeelsbeleid? In het whitepaper 'Inclusief personeelsbeleid, zo doe je dat!' geven wij daar het antwoord op. In dit nieuwsbericht lichten we kort toe waarom we dit whitepaper hebben geschreven en waar je moet beginnen met lezen.

Waarom dit whitepaper?

Steeds meer werkgevers voelen de verantwoordelijkheid om iedereen een kans te bieden op de werkvloer. Ze nemen zich voor een inclusief bedrijf te zijn om iets bij te dragen aan de oplossing van het maatschappelijke probleem van uitsluiting. Bij het ontwikkelen van een inclusief personeelsbeleid komen echter veel vragen naar boven: Welke functies zijn geschikt? Hoe bereid je je organisatie voor? Hoe vind je kandidaten? Welke financiële regelingen zijn er? Welke instanties kunnen je helpen? Deze whitepaper beantwoordt bovenstaande vragen vanuit het perspectief van landelijke en bovenregionale werkgevers. Zij hebben een extra uitdaging, omdat veel initiatieven en werkgeversdienstverlening rond inclusiviteit lokaal en regionaal georganiseerd zijn.

Waar begin je met lezen?

Je kunt deze whitepaper op verschillende manieren lezen. Als het onderwerp nieuw voor je is, begin je bij het begin: het wat en waarom van een inclusief personeelsbeleid. Ben je al van plan je organisatie inclusiever te maken, dan lees je vanaf hoofdstuk 3 hoe je dat kan doen. Laat je in beide gevallen inspireren door de succesverhalen in hoofdstuk 8. In hoofdstuk 6 lees je meer over het Landelijk Werkgeversservicepunt Gemeenten: wie we zijn en wat we voor je kunnen betekenen. We vertellen er graag meer over in een vrijblijvend adviesgesprek.