Overslaan en naar de inhoud gaan

Terugkoppeling innovatie bijeenkomst 16 februari

Afgelopen donderdag 16 februari was ons evenement “Door innovatie een inclusieve organisatie!”. Dit evenement organiseerden we voor zowel de landelijke werkgevers en arbeidsmarktregio’s. In dit verslag koppelen we de opgehaalde kennis terug, en delen we de belangrijkste resultaten.

In de opening door Brigitte Jansen, manager van het Landelijk WSP Gemeenten, werd kort stilgestaan onze werkwijze en onze doelstellingen voor het komende jaar. De doelstellingen van het Landelijk WSP Gemeenten zijn samen te vatten in vier slagzinnen:

• Verstevigen en uitbreiden van de dienstverlening
  • Ontwikkeling van een brede adviesrol
  • De verbinding met partners
  • Communication is key

Vervolgens namen Judith Jansen en Ronald de Koning van de Amfors Groep ons mee in de mogelijkheden die innovatieve hulpmiddelen bieden bij inclusief ondernemen. Het gebruik van technologie voor inclusieve oplossingen ligt namelijk op de loer. Om daadwerkelijk tot implementatie over te gaan, moeten er een heel aantal stappen genomen worden. Judith Jansen en Ronald de Koning bespraken het proces van ontwikkeling tot implementatie van een aantal projecten binnen de Amfors Groep. Naast de processen werd ook stil gestaan bij de geleerde lessen, want innoveren gaat niet zonder vallen en opstaan. Graag delen we de belangrijkste geleerde lessen:

• Denk vanuit een behoefte. Hier kom je achter door intensief mee of samen te werken met de mensen die een behoefte hebben.
  • Innoveren is leren. Het innovatieproces hoeft niet altijd te lukken. Door regelmatig te evalueren leer je uit de ervaringen die het innovatieproces creëert.
  • Maak het zo eenvoudig mogelijk.

De inspiratiesessie werd afgesloten met het aanbod je in te schrijven voor een rondleiding bij Amfors. Aanmelden voor deze rondleiding kan nog steeds door je via deze link in te schrijven. Ook kon er tijdens de aansluitende netwerkborrel een aantal innovatieve oplossingen getest worden. Tijdens de netwerkborrel werd nagepraat over hoe deze innovatieve oplossingen toegepast konden worden in ieders eigen werkomgeving. Daarnaast werden er volop nieuwe verbindingen gelegd tussen werkgevers en arbeidsmarktregio’s.